12 februari 2010

Bytt är bytt och kommer aldrig tillbaka


Jag har i mina ögon gjort världens kap, jag har bytt min nytillverkade strykbräda mot en gammal handgjord i trä. Den som blev av med klenoden var min gulliga svärmor, men jag tror hon var lika glad som jag åt bytet.

Strykbrädsöverdraget var inte det roligaste innan men så hittade jag det här rödrandiga från Nyblom & Kollén hos Balders Hage. Det passade mig som handen i handsken eftersom rött är min favoritfärg.

Jag älskar känslan av nystruket och stryker det mesta om jag hinner. Tyvärr hamnar en hel del på hög. För att göra strykningen lite roligare så har jag köpt strykvatten med lavendeldoft. Jag blandar 1/5 lavendelvatten och 4/5 vanligt vatten. Lavendel-
doftande strykvatten går under kategorin vardagslyx som är ett ord som ligger mig varmt om hjärtat. När man kan göra vardagliga saker lite trevligare på ett eller annat sätt.

Strykvatten finns i många märken och i många prisklasser hos de flesta inredningsbutiker på Internet men just min har jag köpt till det facila priset av 79 kr i en av mina favoritbutiker, nämligen Nora Diversehandel. När jag besöker den affären gäller det att ha tid på sig för det finns så mycket där och man vill titta länge.

I bakgrunden på bilden finns dörrarna in till vår blivande matsal, självklart ska de skrapas och målas men som ni kanske förstår finns det annat att göra just nu så dörrarna får vänta.

I nästa inlägg ska jag visa vad senaste paketet med Mollykläder innehöll. Min älskade sambo har ju lite åsikter om just det där med paket i största allmänhet, om det kan ni läsa här.

Önskar alla en kalasmysig helg och solsken som tydligen utlovats!

9 kommentarer:

Jenny sa...

Halloj Maria!
Jättefin strykbräda men det som min blick föll på direkt var de vackra dörrarna..suck!Lyckliga du som har dem i din ägo:)

Nora Diversehandel har jag varit i en gång, vilken underbar butik!! Det tyckte Peter oxå som ville gå o kika därinne lika länge som jag:)

Har varit inne på din sambos sida, vad snäll han är som hjälper dig med dina Traderapaket;)

Ha en trevlig kväll!

kram Jenny

Ingrid sa...

Jösses den är underbar, en sådan skulle jag vilja ha tag på. Den är ju en prydnad för varje hem.

~Livet i byn

Unknown sa...

Trevlig helg Maria! Du kan få min strykbräda med. Jag stryker inte ett skit;) Kram

Stina sa...

Underbara bilder.
Nu får ni krya på er där borta. Kram Stina

Carinale sa...

Klart att man har en 'gammal' hederlig strykbräda av trä.
Förr var jag lite av en 'strykoman' strök ALLT, med tiden har jag valt bort strykningen, hänger alla kläder, drar och slätar ut efter tvätt å det blir så bra så :)
Det är bara de riktigt fina sakerna i garderoben som får sig en omgång av järnet.

Ha en bra helg
/Carina

Mia sa...

Att stryka är det absolut värsta jag vet. Men nu införde du lite vardagslyx geom laveldeldoften i strykvattnet. Sånt gillar jag :) Vardagslyx, alltså.

Ingrid sa...

Tack för länken allra käraste Du :0)

Den är så fin den tunikan kan tänka mig att du är snygg i din med.

~Livet i byn

Ingrid sa...

Jag har länkat till dig från OM bloggen hoppas det är ok?

~Livet i byn

Tina sa...

Åhh, den skulle jag vilja ha med. Pryder sin plats helt klart.

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...