22 mars 2010

Det tar sig sa mordbrännar'n........


Hallå!

Ja då var det ny vecka igen i Gammelbo. I helgen har det hänt massor, vi har haft 2 jättegulliga och kanonduktiga snickare här. De har satt upp en mellanvägg i grabbarnas rum och satt in dörrkarmar i vinkel. Svårt att förklara men framgår tydligt av bilderna hur jag menar. På den ena bilden har Musen fastnat. ;-)

Nu känns det helt plötsligt som man fått ny enerig att göra klart det lilla som är kvar. Jag ska måla taket en gång till, Fredrik ska spackla väggarna som är nybyggda och sen får grabbarna måla vitt. Färgen på dörrkarmar och dörrar ska väck och det ska slipas.

Sen är det taklister, golvlister och lite fixande kring fönstren som gäller. När allt sånt är klart ska golven slipas och till sist ska grabbarnas tapeter upp. Det sista är ju sååå spännande. De har ju själva varit med och valt tapeter.

Det kommer att bli lite trixandes när dörrarna ska i karmarn för de är nämligen för stora, men det är sånt vi får pyssla lite med, jag och Fredrik. Först ska jag göra ett försök att limma dem, få se om det går. Jag ska låna 2 stora tvingar av exet och sen har vi 2 stora själv.

Sen är det förstås lite roliga saker kvar att göra också, nämligen lite måleri. Det ska målas hyllplan till grabbarna och lite trälådor som de ska förvara saker i samt de ska få varsin stol som jag ska måla svart och klä dynan med svart linnetyg. Jag håller även på att måla ben till deras sängar så det ska bli lite enhetligt.

Sista bilden i dag föreställer den målning Johanna har gjort i entrén till Soltorpsgymnasiet i Borlänge där hon går 3:e året på teknisk, inriktning design. Hon har gjort en fin text till bilden men tyvärr har jag inte tillgång till den, men det ni ser är i alla fall "livets röda tråd".Här kan ni se en närbild från skolans egen hemsida. Inte annat än man känner sig stolt som mamma till en sån tjej.

Hon var förresten med sin mamma och shoppade på Marieberg utanför Örebro i går. Jätteskönt att få lite egentid hon och jag tillsammans utan bråkig lillasyster. För henne blev det en klänning och ett hårspänne och jag köpte presenter till lite olika släktningar, av förståeliga skäl hålls dessa hemliga. ;-)

Här i Gammelbo har vi kanonväder i dag till skillnad mot i går då det kom ett antal dm snö. Tyvärr ser det ut att bli mulnare vad tiden lider, hoppas att solen skiner på er i dag i alla fall!

7 kommentarer:

Mia sa...

Så fint ni kommer att få det när det blir , det måste vara så roligt att få planera och fixa så som man själv vill ha det.
Vad duktig din dotter är på att rita du måste vara så stolt.
Ha det bra i solskenet
Kram Mia

Jenny sa...

Hej Vännen!
Kul att det händer grejer på Gammelbo!! Det kommer bli jättefint i grabbarnas rum:)

Det lät mysigt med shopping för dig o dottern igår o attans vad duktig hon är på att skapa!Bilden hon gjort på skolan är ju jättefin!! Förstår att mamma är stolt;)

Ha det gött så hörs vi!

Kraam Jenny

Tigris Predikantan sa...

Tack för dina fina ord, värmer!
Ni verkar ha mkt att göra, sånt som är roligt! Undrar hur det kommer att bli...
:)

Ingrid sa...

Vad fint ni får det, vi är också i den branshen nu. Renoveringsbranshen alltså!! Det tar aldrig slut.

Lovar bilder om och när skapelsen ev. anländer. Man vet ju aldrig om man blivit lurad.

~Livet i byn

Stina sa...

Men vilken snygg bild hon har målat.:-) Kram Stina

Tina sa...

åhh, va fint ni kommer få! Blir direkt sugen på att fixa här hemma. :)
Va snyggt hon målat.

Kramar

A home far away sa...

Hej igen!
Nää, jag har absolut inte hemlängtan, jag får verkligen det bästa av 2 världar, hem till Sverige ett par veckor varje sommar, sen när den tråkiga säsongen börjar i Sverige då åker jag tillbaks till Singapore. Men att vara utan den svenska sommaren skulle vara svårt:).

Bebisen kommer att födas här i Singapore, men den blir inte Singaporeansk medborgare, utan vi anmäler till svenska ambassaden o då blir han svensk:)

Ha en fin dag
Kram Gunilla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...