29 mars 2010

Efterlysning


Är det någon som har sett solen?

Här är den i alla fall inte och jag har inte sett på så länge så jag undrar om den fortfarande finns kvar. När jag skulle fotografera lite av mina påskprylar som jag har rotat fram så var det nästan omöjligt att inte få det grynigt på grund av avsaknad av den berömda solen.

Jag har en påskkartong och förra Påsken var den inte ens nere. Nu har min snälle sambo hämtat den på vinden åt mig och där hittade jag den söta mjukiskaninen, jag är mycket svag för mjukisdjur och därför har mina barn ett antal vid det här laget.

Jag hittade också två kuddfodral med påskmotiv som jag sytt för en herrans massa år sedan. De fick en renässans bland kuddarna i soffan och jag hann knappt lägga dit dem förrän det raskt var två katter i soffan och hårade ner.

Min älskade stora Mailegkanin fick också sitta i kökssoffan, inte mycket Påsk men hon är sååå söt så hon får vara med. Jag tycker hon är så fin med den virkade halsduken. Har en del andra Mailegkaniner som är lite mindre men de är i garderoben för tillfället. Esmeralda ska få dem när hon får eget rum samt en del möbler från Maileg till kaninerna.

Sist men inte minst hittade jag min gamla påskkärring. Hon såg ut att frysa när jag köpte henne så jag har sytt en kappa med luva och en underkjol med spets. Tycker hon är så härlig på något vis och nu flyger hon i mitt tak på väg till Blåkulla. ;-)

Jag vill också passa på att påminna om min utlottning!

Den pågår ju onsdag ut och sen kommer någon i familjen(läs Esmeralda) att dra en vinnare som presenteras i bloggen på långfredagen. Utlottningen hittar ni här.

Som kanske noterade så hann jag inte pyssla och göra några egna påskägg och det är ju jag i ett nötskal. Jag är jätteduktig på att planera men det blir aldrig som jag tänkt för alltid dyker det upp annat. Skulle jag mot förmodan hinna pyssla så kommer alstret att visas i bloggen till veckan.

Tills dess önskar jag er en härlig start på veckan!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vill också ha sol! Vad fint du har påskpyntat. Här blir det väldigt lite, är för lat! Kram

Jenny sa...

Hello Dear!
Solen har jag sett idag, den visade sig faktiskt här i Göteborgstrakten idag:) Ska be den ta vägen om Gammelbo oxå om jag stöter på den igen;)

Vilka charmiga påskgrejer du har, o din Mailegkanin är ljuuvlig!! Så fina kläder!

Ha en härlig påskvecka Vännen!

Håller tummarna i din tävling:)

Kraam Jenny

Carinale sa...

Hej Maria!
Men jisses så fint du har hemma, bilderna är som tagna ur ett 'Lantligt liv magazin'.
Här skiner solen om något svagt, det sägs att den ska dyka upp i starkare version de närmsta dagarna - hoppet är det sista som sviker :)

Kram
/Carina

Villa Solgården sa...

Vilket underbart påskpynt! Haha, jättekul att du sytt kappa och kjol för hon såg ut att frysa! :)

Tack för ditt inlägg hos mig! SÅ roligt att du länkade bilder!!!! Tyckte Zarah var riktigt fint!! Har varit på loppisrunda idag, men hade liksom inte den rätta inspirationen (hade då inte sett dina bilder)! Men den kommer, den kommer!

Ha en härlig påsk!!
Sanna

Tina sa...

åhh, va fint du har det! Här har vi påsk pyntat men inte alls lika fint. Ser mest utslängt ut här....

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...