16 juni 2010

Kattungarna ~ 4 veckor


Kommer ni ihåg den gamla slagdängan "Living in a Box" från 80-talet med gruppen som hade samma namn som låten?

Kommer osökt att tänka på den när jag ser mina små missar som jag försöker hålla i kartongen så länge det går.



Kartongen håller på att gå sönder på ena sidan och vid ett tillfälle fick Odd Fellow hjälp av mamma Winston att ta sig ut. Fellow är förresten den modige av de två, han är alltid först fram och mest på.

När man släpper ut dem under ordnade former smyger de omkring och undersöker, allt är ju så spännande och nytt när man bara är 4 veckor. Benen är så klart lite ostadiga fortfarande så något spring är det inte frågan om än (tack och lov).

Ja här har vi då de små godbitarna, ögonen håller på att gå från blå till någon annan färg.

* Odd Fellow *



* Odd Molly *


De växer faktiskt med en rasande fart måste jag säga, de här fyra veckorna har verkligen sprungit förbi känns det som. Kan också vara för att vi har så mycket att göra med huset just nu.

Även om de börjar bli lite nyfikna på omvärlden så är det allt bäst att ligga och gosa hos mamma. Winston besöker sina små gullisar flera gånger dagligen och ser till att de är rena och mätta.

Winston som förresten fyllde 1 år lördags har börjat busa med sina små, sen busar de så klart med varandra så ofta de kommer åt. Bus under matstunden förekommer också så klart, klart syrran ska ha en tass i huvudet när hon äter. ;-)

När jag får lite mindre att göra ska jag visa er mitt nya projekt. Japp, jag har startat upp ett helt nytt projekt till. *hihi*

Sen vill jag ju förstås visa vad Mr Odd Molly köpte på OM-butiken i Köpenhamn. Han tog lite bilder också men de visar han nog i sin egen blogg. Vad han köpte till mig får ni fundera över ett tag till. Jag blev i alla fall väldigt nöjd och det luktar väldigt mycket Molly. ;-)

Nu får ni se till att ha en fortsatt underbar vecka i solen!


13 kommentarer:

Unknown sa...

Hej gumman, Såååå gulliga dem är nu! Man riktigt ser hur det lyser bus ur ögonen på dem :D Älskar den åldern. Visade Anil demo ch påpekade surt att jag vill också ha katt och att jag aldrig varit utan djur så länge som nu. Han sa att jag först hade en katt, sedan en hund och nu ett lejon... (han då) doooh!! Skall bli roligt att se vad det är för något gubben kommer hem med, men chansar på velour om det luktar massor :D Kanske en mrs Rogers? :D Krameli kram

andi sa...

Söta!)de små tassarna :)
Lustigt nog så har jag nyligen lyssnat på "Living in a box", köpte en CD på Willys med greatest hits från 80-talet ;) Jag diggade på i bilen hem :)

Spännande att få se vad du har fått från Köpenhamn :)

*kram*

Ingrid sa...

Himlans tur du bor så långt bort annars kanske jag kommit och katt-nappat en av dem. När jag inte har så många hundar (om hundra år...) ska jag ha en katt :0)

Men helluuu, skynda dig nu Mr Odd Molly vi ville seeeee.... ;0)

~Livet i byn

Unknown sa...

Dom blir ju om möjligt bara sötare och sötare! Kram!

Mormors Veranda sa...

Fina bilder på de små sötisarna & mamma Winston.
Ska bli spännande att se vad du har för nytt projekt på G.
Ha de gott! Kraam Ingela

Jenny sa...

Hej Vännen!
Men guud vad söta de är, man vill ju bara pussa o krama dem (liite svårt genom skärmen,hihi;))
Rolig bild på Odd Fellow där näst längst upp, det ser ut som om han håller sig för munnen o fnissar:)

Sköt er allihopa på Gammelbo!

Kraam från Kråkeredsborna:)

Felix sa...

Åh, vad söta kattungarna är nu! De har växt till sig ordentligt den sista veckan. Riktiga sötnosar!

Sommarhälsningar
Elisabet

Mia sa...

Nu får du sluta visa alla de söta bilderna på de så söta kattungarna annars slutar det med att det flyttar in en kattunge här.
Grannapojkens kanin hade hoppat ur sin bur och sprungit till oss. När jag tog upp och bar tillbaka honom och kände den varma mjuka kroppen kände jag att det vore lite mysigt med en kanin. Men det blir nog inte så vet inte hur jag skall hinna med det.

Du får ha en trevlig torsdag.
Kram mia

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Såå söta de är kattungarna och duktig liten mamma. Kul att få följa kattungarna.
Kram Anette

K. sa...

Kattungarna är rentljuvliga och tack kära du för paketet. Det var lite strul med det, men nu hämtade jag ut det och blev så glad! Tusen kramar till dig!

Josanne sa...

Jag kan nästan inte sluta titta på bilderna. Helt underbara!!! Som jag saknar kattungestadiet, vilket man inte trodde när man befann sig mitt i det. ;o)
Även jag väntar såklart nyfiket på vad Mr Make köpt till dig i Köpenhamn.
Massa kramar!

Helena sa...

Å vad de är söta!
Ha en fin fortsatt vecka! Kram Helena

Peggy sa...

Det är ju såååå söta :-) Han lyckades hitta till butiken i köpenhamn....jag skulle bli glad om jag kunde få en liten vink om var butiken ligger, inte för att jag känner till köpenhamn särskilt mycket :-) väntar på att få se vad det blev :-)
Kramar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...