13 oktober 2010

Jag har blivit utmanad


Min gulliga bloggvän Jenny på Kråkered har skickat mig en utmaning. Jag har sagt det förut och säger det igen, har ni inte besökt hennes mysiga blogg Hemma på Kråkered tidigare så är det banne mig dags nu. ;-)

Svara på 10 frågor säger utmaningen så jag gör så gott jag kan, här kommer svaren:

  1. What is your favorite word?
  2. HÖST ~ min absoluta favvotid på året och då jag är som mest avstressad, kan också bero på att det är då man kan plocka kantareller.

  3. What is your least favorite word?
  4. PEDOFILI ~ behöver kanske inte förklaras närmare brrrr

  5. What turns you on creatively, spiritually or emotionally?
  6. KAFFE LATTE ~ får min hjärna och mitt hjärta att gå igång ;-)

  7. What turns you off?
  8. TVÅNG ~ jag vill själv välja om och när

  9. What is your favorite curse word?
  10. HELVETE ~ behöver kanske inte förklaras mer

  11. What sound or noise do you love?
  12. Ljudet från DISKMASKINEN ~ så avkopplande

  13. What sound or noise do you hate?
  14. FOTBOLLSSKRÄN ~ Fotbollspubliksljud på tv:n

  15. What profession other than your own would you like to attempt?
  16. ARKEOLOG ~ då jag har tålamod att sitta och pilla med en borste i jorden hur länge som helst om så vore

  17. What profession would you not like to do?
  18. BARNLÄKARE ~ klarar inte av att höra andras barn gråta och skulle tyvärr ta arbetet med mig hem

  19. If heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?
  20. VÄLKOMMEN, du är väntad.........vi förstår inte hur vi kunnat klara oss utan dig så länge

Utmaningen skickas vidare till följande bloggar:


Nu till något helt annat, tyvärr så blev mötet i Göteborg i morgon inställt så jag får inte möjlighet att besöka Freeport. =(

Nu gör det inte så mycket för på söndag kväll åker jag, Esmeralda och Älsklingen till Emmaboda i Småland. Där ska vi vara i 3 dagar och jag tänker bland annat besöka Kosta Outlet. Någon vänlig själ har upplyst mig om att den grå Mollyspoilern som jag letar efter finns där, så nu är det bara att hålla tummarna att den finns i rätt storlek.

Ha nu en underbar onsdag!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha tack för utmaningen! Måste nog tänka lite innan jag svarar.
Kram Susanne
www.pilgarden.blogg.se

Jenny sa...

Hej Vännen!
Men du söta, tack för gulliga ord om mig och min blogg:)

Vad kul att läsa dina svar! Arkeolog hade jag nog inte kunnat bli, har för dåligt tålamod:)

Vad synd att det inte blev nått av GBG resan..låter mysigt med Smålandsbesök!

Ha en fortsatt bra dag på Gammelbo!

Kraamar Jenny

Josanne sa...

Vad skoj! Tusen tack för utmaningen. Måste bara klura lite först... Men plockar självklart upp tråden. Kraaaaam!

Mycket annat & lite betong sa...

Tack för utmaningen!
Det var inte helt enkelt, men jag ska fundera på om jag kommer på några svar.
Det var kul att läsa dina!

Ha en trevlig morgondag!
Agneta

andi sa...

Hej!
Intressant att läsa, det kan vara svårt att komprimera ett ord ibland om ett ämne liksom, men du lyckades.
Ja visst jag kanske kommer och knackar på en dag, men risken finns ju att jag knackar på fel dörr innan jag hittar ;)
Hoppas ni hade det bra i Småland och att du hittade din Oddis :)

Kramar

Carinale sa...

Ha ha en sån rackare, å andra sidan kan jag gott tänka att du kastare dig över hans blogg också ;)

Perfekt med forumet å öhhh, skäms... :(
Har fortfarande inte ringt, så mycket tid å ändå så usel =(.

Hmm, ja Glasriket :)
Är intresserad av allt som ärextremt billigt, skulle bla. behöva någon underklänning (som helt saknas i garderoben.
Du kan väl messa, mmssa eller så :)

Kraaaam till dig
/Carina

Unknown sa...

Hej! Ska ta tag i detta i helgen! Kram!

Gunilla sa...

Hej! Tänkte när jag såg din blogg att kallar man sig Javabönan så måste man bara komma från Gävle!!!!! Men det var ju helt fel, tack för din kommentar hos mig och väl mött igen!!!! P.S . När jag var yngre betydligt yngre än idag så bodde mina kära morföräldrar i Järnboås, så det är möjligt att jag såg den gamla hyttan där redan då!!! Ha en trevlig helg trots kylan som har kommit!!! Kram fr Gunilla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...