18 mars 2011

Våren spirar i Gammelbo


Ja, eller gjorde skulle det väl ha stått för nu har snön vräkt ner hela dagen och allt är vitt, vitt, vitt. De små knopparna fotades i tisdags när det ännu var varmt soligt vårväder och får räknas som det första vårtecknet här hos oss.


Vid storhandlingen i måndags sprang jag på den här boken på bokrean och tankarna började genast rikta in sig mot sommaren. Varje vår tror jag alltid att jag ska hinna så mycket till sommaren, den här sommaren då ska jag minsann......ja ni vet. ;-)

Jag har i flera år velat gjuta i betong och tänker just varje vår att i år ska det bli av, tror till och med att jag redan har en bok hemma om betonggjutning. Planerna finns i alla fall så vi får se om det blir av i år. Här kommer lite bilder att inspireras av från boken, självklart är de klickbara så att ni ska se något.


Sist men inte minst vill jag passa på att gratulera min mamma som fyller år i dag, jag har försökt ringt henne men hon är ute och ränner som alla pensionärer.
Grattis Mamma!

Nu ska jag snart gå ut och borsta av bilen all snö och be en bön att jag kommer av gården, måste nämligen hämta Sebbe & Johanna vid tåget i Linde. Fredrik är i Köpenhamn och kommer hem sent i kväll, jag längtar efter honom.

Så vill jag slutligen önska alla en mysig helg, se till att göra något riktigt kul!

6 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Vad trevligt att våren kommit till Gammelbo. Har finns då inga vårtecken, rabatterna ligger under flera dm snö och ännu mer har det kommit inatt. Grannen har nyss varit här och räddat mig med traktorn, vägrar att skotta något mer i år.Den där boken har jag också och den pryder sin plats i bokhyllan.
Önskar dig en fin helg
Bamsekramar fån mig

Jenny sa...

Hej Vännen!
Ja, det stämmer, det är P som brukar laga mat här i huset;)

Grattis till din mamma på födelsedagen, hoppas hon haft en bra dag!

Vad skönt att din Älskling kommer hem, ha nu en riktigt mysig helg tillsammans!

Här har det oxå snöat idag..hoppas det smälter bort snabb, vill ju ha vår nu!

Kraam Jenny

Unknown sa...

Grattis till mamma Javaböna:) 12 på tisdag? Kram

Designe sa...

Oj, va det gror hos dig! Här har det precis kommit mer snö idag så det är vitt och fint! Gör inte så mycket för mig som gärna åker skidor ett tag till!:) Ser fint ut med betongen..tror det är sånt jag inte har tålamod med men skulle vilja ha!..så fint tråg du har i inlägget nedan..jag har ett liknande som nog är ca 100 år gammalt. gillar det jättemycket. Så söt din katt winston är oxå! Ha en fin helg! Kram :)

Hildas hem - Sofia sa...

Det är alltid lika underbart att se knoppar varje vår. Jag har letat här hemma men har inte hittat några ännu. Grattis till dina :)

Ha en fin dag!
Kram Sofia

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Det är klart att du ska prova på betonggjutning! Det är jättekul:)
Stor Kram Annelie ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...