11 maj 2011

Blomstrande bilder samt en Award till moi


Har ju skaffat en ny kamera för ett tag sen när den gamla lämnade in, den slutade helt enkelt att fungera. Jag hittade en billig digitalkamera som får fungera tills vi får råd att köpa en systemkamera, dessa vill ju gärna kosta lite mer och då får man så klart spara först.

Jag och nya kameran är inte riktigt överens än så länge, det blir förvisso bättre hela tiden ju mer jag lär mig om hur den fungerar men jag saknar verkligen min gamla dåliga kamera ibland som man åtminstone förstod sig på.

I alla fall så är dessa bilder på min järngryta framför dörren några av de första bilderna jag tog och när man väl får till det så blir ju bilderna okej för det priset (gav ca 1000 inkl. minneskort o frakt). Tycker faktiskt att den är mer ljuskänslig än den gamla fast den inte ska vara det enligt den tekniska beskrivningen.



Under mitt lilla uppehåll från Blogglandia damp det ner en Award till mig från en go bloggvän, nämligen Andi. Kika in på hennes blogg ska ni få se en som kan ta vackra bilder, vissa verkar bara ha det där i sig liksom. ;-)

Tack så mycket gulligaste Andi!


Awarden delas ut till bloggare som har färre än 100 följare och som man vill att fler ska upptäcka. Reglerna är som följer:

• Det är en bloggaward som du har möjlighet att dela ut till dina 3-5 favoritbloggar som har mindre än 100 följare.

• Du meddelar bloggaren genom att skriva en kommentar i deras blogg. Du berättar att deras blogg är en av dina favoriter och att den har blivit utnämnd till en Liebster Blog.

• Den som tar emot awarden skickar den till 3-5 av sina favoritbloggare som har färre än 100 följare.

Jag skickar ju Awarder lite hit och dit men den här gången har jag valt:

Sofia/Rosor, spetsar och rost - hon och jag har många intressen gemensamt, bland annat Odd Molly, lantlig inredning och blommor

Susanne/Pilgården - som håller på att starta Gårdsbutik och behöver lite uppmuntran

Jeanette/Mortys hörna - är så avis på hennes köksprojekt så det är bäst jag skickar en Award till henne ;-)


Nu väntar nattning av Gullmusen och i morgon eller senast fredag ska jag hämta mitt Blocketfynd på Schenker i Linde, ni får vänta till fredagen med att se.

Ha det nu bara så mysigt ni kan och njut av det varma vädret!


6 kommentarer:

Jeanette sa...

Hahaha...är du avis på denna röran?? Även om det känns motigt emellanåt så känner jag verkligen att det är värt allt slit och byggdamm som vi får leva i. :) Tusen tack för awarden - precis vad jag behövde. :)
Kram

Unknown sa...

Fina blommor:) Ha det bra i norr;) Kram

Lingonberrie sa...

Du ska se att nya kameran kommer att gå som ett skott snart. Här kommer lite energi till dig. ------->---->--->--->->--> Swosooooosch!

kramar och må så gott favoritböna!

Pilgården-Susanne sa...

Tack Tack! Fullt ös medvetslös! Det börjar arta sig! Det blir nog bra. Har haft lite bloggtorka, tankarna o energin är i butiken just nu.
Kram Susanne

Rosor och Pioner sa...

Hoppas allt är bra med dig. Här råder bloggtorka och har inte suttit vid datorn så mycket om det inte har varit för attt jobba.
Grattis till Awarden.Fint blomster arr.
Stor kram Susanne

Carinale sa...

Tjena Kaffebönan!
Satt här och klurade på nya datum - hittade en ny perfekt helg där Perre var ledig.
Mitt planerandet kommer min 'chef' in och frågar om jag kan stanna här ytterligare tre veckor.
Sådant är svårt att säga nej till, så återkommer igen med lämpliga datum.

Perre var föresten och röjde i dina trakter förra helgen, han påstår att det är magiskt vackert i skogarna :)

Kraaam
/Carina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...