19 september 2011

Modelista à la Katinka



Jag har hoppat på Katinkas Modelista eftersom jag rent allmänt gillar listor och dessutom känns det extra bra att veta i förväg vad jag ska blogga om. För er som inte vet vem Katinka är så är det en jättegullig tjej som har en modeblogg, Imagination is Real. För mig är det Odd Molly-bloggen med stort O och ingen kan visa provningar av kollektioner som hon.

Numera är det inte bara Molly utan även annat mode och sånt som intresserar henne rent allmänt. Inte särskilt konstigt alls att bloggen utvecklas, vi utvecklas som människor och intressen varierar i livet beroende på var i livet vi befinner oss. Odd Molly är ju ett ganska snävt tema att ha en blogg om, allt handlar ju faktiskt inte bara om kläder här i livet. Nog tjatat om det, jag läser i alla fall fortfarande hennes blogg, OM eller inte. 

Listan som hon hittat och delvis gjort om ska bli kul att följa, jag kommer däremot inte att göra ett inlägg om dagen för det har jag inte tid till. Jag hänger på så gott jag hinner helt enkelt och kanske tar flera punkter på en gång för att hinna ikapp. =)

Varefter jag gör inlägg kommer jag att länka till dem i denna lista.

STIL - Hur skulle jag beskriva min stil?

FAVORITDESIGNER - Designers...

BASGARDEROB - Hur ser min basgarderob ut för att det ska fungera för mig?

FAVORITPLAGG - under höst/vinter

FAVORITPLAGG - under vår/sommar

FAVORITACCESSOAR - Om jag bara får välja en typ? Varför? Favoriten här?

SIGNATURSMYCKEN - Vilka smycken trivs jag bäst i? Designer?

SKOR - Favoritskor? Märken?

VARDAGSKLÄDER - Vad trivs jag i till vardags?

FESTLOOK - Hur vill jag se ut till festligare sammanhang?

VÄSKOR - Hur ser väskor jag faller för ut? Favoritväskan? Märken?

BÄSTA KÖPET - Om man bara får välja ett plagg? Och varför?

SÄMSTA KÖPET - Om man bara får välja ett plagg? Och varför?

SÅ HÄR SHOPPAR JAG - I butik? På nätet? Reor?

FULT INOM MODE - Vad skulle jag aldrig ta på mig? Färg? Form?

DET HÄR ÖNSKAR JAG ATT JAG KUNDE HA - Men som jag aldrig använder/köper... Så snyggt på andra?

INSPIRATION - Här hämtar jag inspiration till hur jag vill klä mig. Förebilder?

STYLINGTIPS - Vad har jag själv lärt mig om kläder? Vad passar? Vad passar inte?

FAVORITJEANS - Hur ska de perfekta jeansen se ut? Märke?

FAVORITLEGGINGS - Hur ska de perfekta leggings/tights se ut? Märke?

BEAUTYPRODUKTER - Vad använder jag? Märken?

BÄSTA BEAUTYKÖPET - Om man bara får välja ut ett?

SIGNATURDOFT - Favoritparfymer? Varför?

SKÖNHETSTIPS - Vad gör jag för att känna mig fin?

TRÄNING - Tränar jag? Vad? Hur ofta?

KOST - Vad äter jag helst? Vad mår jag bra av att äta?

MUSIK - Vilken slags musik tycker jag om? Artister?

BÖCKER - Vilka böcker läser jag? Författare?

GARDEROBSNÖTARE - Något i garderoben som jag aldrig kommer vilja vara av med?

MEST ANVÄNDA - Vad använder jag mest i min garderob? Enstaka plagg? Eller typ av plagg?

MINST ANVÄNDA - Vad använder jag minst i min garderob? Enstaka plagg eller typ av plagg?

HÅL I GARDEROBEN - Vad behöver jag fylla på/köpa till min garderob?

ÖVERFLÖD I GARDEROBEN - Vad behöver jag inte köpa mer av?

BÄSTA BUTIKERNA I VÄRLDEN - Var handlar jag helst eller skulle drömma om att handla?


I dag har jag haft bloggbesök av min urgulliga vän Susanne med bloggen Vildrosen, hon hade blommor med till mig och sitt underbara god humör så klart. Till saken hör att hon nog ska flytta närmare mig och då kan vi ses lite oftare än nu då det blir månader emellan besöken, jättekul tycker förstås jag.

Hoppas allt är bra med er därute cyberspace, jag ska ta mig en bloggenad senare i kväll!


6 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Du e för go vännen, jättetrevligt att hälsa på dig. Ser fram emot att flytta lite närmare så vi kan ses lite oftare.
Bamsekraaaaaaaaam
Susanne

K. sa...

Tack! Vad gulligt sagt. Ja, ett klädmärke att blogga om har blivit för snävt för mig. Men så är det ju med allt. Och sorry med provningarna, jag tycker faktiskt detär så skönt att inte prova. Så mycket som jag har provat så går jag nästan ångest när jag närmar mig ett provrum numera. Men, men en miniprovning kommer faktiskt imorgon. Kör på i den takt du hinner. Kram

Unknown sa...

Trevligt med besök:) Kram!

Stina sa...

Du är så go och snäll jämt du. Tack för alla fina och härliga kommentarer hos mig.:-) Kram Stina

Helena sa...

Hej Maria! Det var länge sedan jag var inne här hos dig! Hoppas allt är bra med dig, nu ska jag kika in lite oftare igen!
Kram Helena

Carinale sa...

Ha ha är det meningen att man ska svara på allt det där :)

Skiljer mig sannoligt massor från många eftersom jag inte har någon favorit alls.
Det enda som jag kan säga är att rött och orange går bort i garderoben i övrigt är jag fri som en fågel =)

Kraam på dig Kaffebruden

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...