17 september 2011

Projektplanering på g


Nu ska jag visa er vad vi har gjort med det rum som ska bli Esmeraldas men först en liten bild på den här sötisen. ;-) 

I somras fick jag och Fredrik ett ryck och började riva ut mattan på Esmes blivande rum, under fanns förstås trägolv även om det är en mindre variant längst ut i den gamla kattvinder. Nu spelar det inte så stor roll för jag har tänkt att måla hennes golv och då blir skillnaden inte lika stor.

Taket under går inte att använda för det är för glest och det rasar ned sågspån, det är för övrigt inte samma tak överallt i rummet. Återigen så är det den gamla kattvinden som spökar, rummet har antagligen gjorts i sin nuvarande form någon gång på 50-talet då hela kåken renoverades.

För oss kommer det att bli pärlspont till tak och det måste vi köpa hem bara kärran blir besiktigad någon gång och sen ska den ligga några veckor i rumstemperatur innan jag ger mig på att måla så mycket som möjligt innan vi sätter upp taket.

Dörren till garderoben är bytt och det ska jag visa bilder på senare. För tillfället är det inte helt klart och tanken är att det ska bli pärlspont just precis där garderoben är, allt för att göra det lite ljusare och för att det inte ska bli så mycket tapet. Tapeten visar jag när jag visar hur den nya dörren ser ut.

Vi hann riva bort stora delar av den gamla tapeten innan vi ansåg oss färdiga för tillfället, man vill ju liksom inte vara inne och greja på sommaren när man har så mycket ute att göra men eftersom hösten är här nu så får jag sån lust att sätta igång igen. Här kommer lite bilder från vårat renoveringsryck:






Just nu kan vi tyvärr inte fortsätta för en liten familj har tagit sin plats i rummet. ;-) Kartongen duger inte längre så hon får väl ha dem utanför, jag har stoppat i dem ett antal gånger men hon bär ut dem igen hela tiden.

Det är verkligen huggsexa när det är mat och en del är bautastora och 2 är jättesmå, jag tror det kommer att rätta till sig så småningom när de börjar äta mat själv. En av dem har dessutom gjort illa bakfoten, antagligen i förlossningen. Den har varit stor som bara den och svullen, själva foten har varit alldeles lealös.

Nu tror jag det kommer att gå bra när han är så liten och har bra läkkött, det har blivit mycket bättre och han verkar inte ha ont utan hasar sig fram på samma sätt som sina syskon. Om han mot förmodan skulle bli "crippled" så kommer han att stanna hos mig, jag kommer aldrig att göra mig av med honom om han inte lider på något vis. Nu tror jag att det kommer att gå bra, jag har det på känn.

Jag troratt alla är pojkar utom de två som har svarta ansikten, men i dag blev jag osäker igen. Det ser verkligen ut som om alla är pojkar nu, men jag var så säker när de föddes. Vi får väl se, de andra fyra är i alla fall garanterat boys. ;-)




Nu blev det ett jättelångt inlägg i dag men hoppas någon finner glädje i att se bilder och läsa text, jag är mycket medveten om att allt inte passar alla men jag har så svårt att låta bli att skriva om lite olika saker.

Nu ropar Fredrik att crêpsen är klara med gulisarna vi plockade i dag, jag är kanonhungrig så det ska verkligen smaka med mat.

Får önska er alla en underbar lördagskväll och en härlig fortsättning på helgen!

10 kommentarer:

Felix sa...

Kul med bilder både på renovering och söta småkissar!

Hösthälsningar
Elisabet

Anonym sa...

Gud vad söta de är. Det är alltid lika roligt med källingar och lycka till med renoveringen, spännande.

Kram

Unknown sa...

Men gud vilka sötnosar:)Kram!

Rosor och Pioner sa...

Åhhh så söta ;-) måste få klappa och kela med dem på måndag.
Vi ses vännen.
Kraaaaaaam

Anonym sa...

Hej Vännen!
Jag gillar dina inlägg! Vilka sötbollar! Hoppas han med den lealösa tassen kryar på sig:)

Vad spännande med din björnjagande släkting från Savolax! (det är "nästgårds" med Karelen där pappa kommer ifrån)

Vilket fint golv i Esmes blivande rum, gillar skrivbordet man ser där på bilderna oxå!

Kraam o godnatt!

Jenny/Kråkered

Gamla mamman sa...

Å jaaaaaaaaaa - massa glädje!! Vilka underbara små dunbollar. Katter är min andra passion i livet (tillsammans med Odd Molly), men sambon allergisk så inga såna sötnosar här. Därför uppskattar jag ännu mer såna fina bilder.

Golvet ser ju jättefint ut!

Kram

Pilgården-Susanne sa...

Hi hi ja du kan få till en hel roman =) Kul att se ert projekt, det kommer bli superfint tror jag. O kissarna är för söta men oj vilket liv det blir snart när det är full rulle. Ha det gott!
Kram Susanne

andi sa...

Hejsan!
Oj, vilka söta kissisar, en sån lite stackare då, men tur som kommit till världen hos djurvänner :) Så fint det kommer bli i rummet, blir kul att se sen.
Jag har haft problemos med bloginlägg och att kommentera hos andra, men nu har det rättat till sig :)
Hoppas du och dedina har det gott!

*kram*

Designe sa...

Men vilka sötnosar! Så fint trägolv i rummet..men jag ser oxå att det ser annorlunda ut på kanten där...men spela roll när du ändå ska måla...lite charmigt tycker jag! Kram :)

Lindi Loo sa...

Så underbart söta de är!!!
Och vad inspirerande med renovering!!! Mer sånt!
Kramis
Loo

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...